Co to jsou UTM parametry a jak je správně nastavit

UTM parametry jsou důležité pro analytiku webů. Je jedno jestli máte malý nebo velký web. Jde o to, abyste dokázali správně měřit návštěvnost vašich stránek a odkud se k vám vaši návštěvníci webu dostali. Pokud někdo navštíví váš web přes vyhledávač nebo zadá název vašeho webu přímo do URI tak zjistíte, že přišel z organického vyhledávání nebo napřímo (direct). Pokud využíváte newslettery, bannerové nebo vyhledávací kampaně tak by vás mělo zajímat jak si dané kampaně vedou a kolik návštěvníků přivedli a pokud se jedná o eshop tak kolik z nich si přes danou kampaň zakoupilo váš produkt, službu, zaregistrovalo se, začalo odebírat váš newsletter nebo udělalo nějakou akci na vaší internetové stránce.

Zde je příklad toho jak UTM může vypadat

https://www.petrsmejkal.cz/clanky/?utm_source=sklik&utm_medium=banner&utm_campaign=propagace_clanku

  • utm_source=sklik: název zdroje kampaně sklik, adwords, newsletter atd..
  • utm_medium=banner: název média, zde může být banner, search, email, atd..
  • utm_campaign=propagace_clanku: název kampaně, abychom zjistili, která kampaň si vede lépe

Můžeme si všimnout toho, že máme svojí adresu a na jejím konci začíná UTM kód otazníkem. Následuje název UTM kódu s podtržítkem a pak je k němu přiřazená hodnota za rovná se. Pro další UTM parametr použijeme & a tím jednotlivé parametry spojujeme. Funguje to přesně jako GET parametry, které můžete vidět na několika stránkách, když něco hledáte nebo při stránkování článků. Většinou to vypadá takhle

  • neco.cz/blog/?page=4
  • neco.cz/search/?vyraz=neco+hledam

Zde máte generátor na UTM parametry, který vám může pomoc.

Když správně použijete UTM parametry tak si ve svém analytickém nástroji jako je Google Analytics, Microsoft Clarity, atd.. Můžete zobrazovat jednotlivé kampaně a měřit si jestli naplňují vaše cíle.

Pokud byste potřebovali pomoc s UTM parametrama tak mě kontaktujte. Rád vám s tím pomohu.

Profilová fotka Petra Smejkala
O autorovi

Petr Smejkal

Tvorba webových stránek byl můj dětský sen, který se mi podařilo proměnit ve skutečnost. Od té doby se sice spousta věcí změnila – dnes už nestačí znát jen HTML a CSS – ale právě rychlý vývoj technologií mě na tom baví nejvíc. Proto píšu tyto články z oblastí, ve kterých se profesně pohybuji. Doufám, že vám pomohou objevit nové informace, ať už pracujete na vlastním webu, nebo vás prostě jen zajímá svět moderního webu.

Zjistit víc o mně
Petr Smejkal na Firmy.cz
Logo Google

Chtěli byste se mnou spolupracovat? Napište mi!

Můžeme se setkat nebo si zavolat a probrat všechny potřebné detaily vašeho projektu.

KontaktovatZobrazit služby

Petr Smejkal

tvorba webových stránek
+420 737 165 064
webmaster@petrsmejkal.cz
IČ: 04978293
Nejsem plátcem DPH
Zakázky přijímám z ČR
Nezávazně poptat

Hodnocení

Prohlédněte si hodnocení na Firmy.cz a Googlu co o mně říkají mí klienti.

Petr Smejkal na Firmy.cz
Logo Google
© Petr Smejkal 2025