Jak využít Yoast SEO pro zlepšení pozic ve vyhledávání
Máte potíže s umístěním se na první stránce výsledků ve vyhledávání? Není to jednoduchý úkol. Vyžaduje to hromadu času a znaností. Přesto na výsledek z druhé stránky klikne méně než 1% uživatelů. To znamená, že musíte udělat vše pro to, abyste se dostali na první stránku výsledků ve vyhledávání. Musíte tedy své webové stránky optimalizovat pro vyhledávače. S tím vám může pomoc plugin pro WordPress Yoast SEO.
Co je plugin Yoast SEO?
Yoast SEO je komplexní nástroj pro SEO pro redakční systém WordPress. Pomůže vám optimalizovat váš web a webové stránky tak, aby se umístily na vyšších pozicích na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). Plugin nabízí řadu funkcí, které můžete využít jako jsou meta tagy title, description a klíčovová slova a díky tomu posunout svůj obsah na přední stránky.
Při optimalizování obsahu pro vyhledávače je potřeba udělat spoustu věcí správně. Musíte zvládnout jak on-page SEO, tak technické SEO. To zahrnuje optimalizaci klíčových slov, čitelnost, indexování, mapy stránek a spoustu další větších či menších věcí. I když optimalizovat ručně web pro SEO není nemožné, je to časově náročné a obtížné. Proto i odborníci na SEO milují nástroje, jako je Yoast.
Jak Yoast zlepšuje vaši SEO optimalizaci?
Yoast zjednodušuje optimalizaci obsahu pro vyhledávače tím, že:
- Poskytuje analýzu SEO, takže víte, kde zlepšit SEO vašeho webu
- Pomáhá vám nastavit klíčová slova a optimalizovat pro něj obsah
- Kontrola textů čitelnosti
- Zobrazení náhledů, jak bude váš obsah vypadat ve výsledcích vyhledávání jak na mobilu tak na desktopu
- Nastavení obsahu pro sdílení na sociálních sítích
Yoast také nabízí část kurzů na SEO bezplatně vrámci své Yoast SEO academy.
Nastavení Yoastu příspěvků
Plugin Yoast SEO je vynikajícím prostředkem, pokud chcete optimalizovat svůj obsah. Přesto výsledky závisí na tom, jak jej používáte. Ukážeme si základy s pluginem.
Zadejte zaměřenou klíčovou frázi
Chcete-li se dostat na první stránku při vyhledávání, musíte optimalizovat svůj text pro klíčová slova.
Dejme tomu, že máte blog zabývající se vařením. Chtěli byste, aby se váš příspěvek zobrazoval ve vyhledávání, když někdo zadá guláš.
Do pole zadejte hlavní klíčové slovo nebo frázi. V našem případě to bude guláš. Díky tomu vás bude plugin informovat, co děláte správně a co špatně. Budou se vám zobrazovat hlášky, abyste klíčové slovo využívali častěji v nadpisech a umisťovali ho na začátek odstavců, atd…
Objevte související klíčové fráze
Neměli byste optimalizovat pouze jednu klíčovou frázi. Měli byste chtít se zobrazovat i ve výsledcích vyhledávání u souvisejících klíčových frází jako je třeba česká kuchyně, oblíbené recepty atd..
Můžete tak učinit pomocí po kliknutím na možnost získat související klíčové fráze. Zobrazí se vám vyskakovací okno, které vám ukáže související klíčové fráze a jejich počet vyhledávání a trendy. Díky tomu si můžete vybrat relevantní klíčová slova pro vaše téma, abyste optimalizovali svůj obsah.
Přidání synonym a souvisejících klíčových frází
Vyhledávače se za těch několik let staly inteligentními. Místo toho, aby hledaly na webu přesná slova, která uživatel zadá, hledají také synonyma a související fráze.
Zlepšení čitelnosti
Těžko čitelný obsah může rychle odradit návštěvníky webu. Abyste přilákali a udrželi si návštěvníky na webu tak se musíte zaměřit na čitelnost textu.
Jak můžete zlepšit čitelnost? Čitelnost obsahu můžete usnadnit používáním kratších vět. Pomáhá také udržovat odstavce krátké a uspořádat je pomocí podnadpisů. Yoast vám usnadní práci s textem tím, že prostřednictvím svého algoritmu identifikuje všechny problémy se čitelností. Problémy si můžete prohlédnout otevřením karty čitelnost a následně podle toho upravit svůj obsah.
Přidání SEO nadpisu a meta popisu
Ve WordPressu neexistuje snadný způsob, jak přidat SEO nadpis a meta popis k příspěvku bez pluginu. Pomocí nástroje Yoast SEO si můžete přidat během několika sekund pomocí sekce náhledu, kde si můžete změnit title a meta popisek description. Můžete si to tam pak zobrazit jak to bude vypadat na mobilu nebo i na desktopu.
Přidání interních odkazů
Interní odkazy informují vyhledávače o struktuře vašeho webu, které příspěvky spolu souvisejí a které stránky jsou důležité. Proto byste měli při psaní příspěvků odkazovat na související příspěvky. Díky tomu návštěvník bude mít neustále nějaký obsah na který může kliknout a nebo ho můžete pak nasměrovat tam kam chcete.
Ruční přidávání odkazů není jednoduché. Ne vždy si pamatujete co všechno máte za stránky a jaké odkazy můžete napárovat s dalším obsahem. Yoast vám s tím pomůže. Nabídne vám návrhy interních odkazů během psaní článku a díky budete mít lepší obsah a ušetříte hromadu času.
Přidejte slug
Slug je například www.vasedomena.cz/vas-prispevek (tučně je zvýrazněn slug). Nejlepší je když máte ve WordPressu nastavené správné zobrazování příspěvků. Určitě je lepší mít strukturu webu, kde příspěvek se bude jmenovat stejně nebo podobně jako jeho název s tím, že nebude v URL diakritika a místo mezer budou mezi slovama pomlčky. U hodně dlouhých názvů je lepší když si změníte adresu na kratší verzi názvu příspěvku.
Přidání strukturovaných dat Schema
Pomocí nástroje Yoast můžete do příspěvků přidat strukturovaná data Schema.
Předpokládejme, že píšete příspěvek s často kladenými dotazy (FAQ). Díky správnému označení Schema získáte šanci na rich snippets výsledky ve vyhledávání.