Schema.org je sémantický slovník značek neboli mikrodat, která můžete přidávat do stránek v kódu HTML a díky tomu tak zlepšit způsob, jakým vyhledávače čtou a zobrazují vaši stránky ve vyhledávání (SERP).
Schema.org je výsledkem spolupráce společností Google, Bing, Yandex a Yahoo s cílem poskytnout informace, které jejich vyhledávače potřebují, aby porozuměly obsahu webových stránek a tím poskytly nejlepší možné výsledky ve vyhledávání. Přidání mikrodat schema do kódu HTML zlepšujete způsob, jakým se vaše stránka zobrazuje ve vyhledávání a to díky rich snipets pod názvem stránky. Určitě jste už viděli, že při vyhledávání se občas neřadí stránky jen pod sebe, ale občas se zobrazují nahoře fotky produktů nebo dokonce i hodnocení restaurace.
Pro vygenerování vlastního kódu můžete použít nástroj Google Structured Data Markup Helper.
Strukturovaná data lze použít k označení všech věcí od produktů přes události až po recepty. Nejčastěji se používá k poskytování dodatečných informací o následujících údajích:
- Kreativní tvorba
- Události
- Organizace
- Osoba
- Místo
- Produkt
Každý typ informací má vlastnosti, které lze použít k podrobnějšímu popisu položek. Například "kniha", která spadá do kategorie "tvůrčí dílo", může mít vlastnosti "název" (title), "autor", "ilustrátor", atd...
Schema lze používat i jako JSON-LD přiložený ke každé webové stránce.